Вимагаємо легалізації автомобілів з європейськими номерами, а влада не реагує, — каже одесит 49-річний Віктор Лабунський. Уранці 24 січня стоїть на в’їзді до Києва з боку Борисполя
У вівторок майже всі в’їзди до столиці заблокували автомобілі з іноземними номерами. Виставили їх у колони у правих смугах. Уздовж доріг розклали й підпалили шини. На шляхах утворилися затори. Вільно в’їхати до Києва можна було тільки з боку Вишгорода й Обухова. Після обіду колони автомобілістів рушили до Кабміну.
Головна вимога — прийняти закон №5567, який продовжує термін перебування нерозмитнених машин в Україні до року. Його зареєстрували у листопаді народні депутати Володимир Парасюк і Юрій Дерев’янко. Документ передбачає випуск спеціальних номерів і запровадження фіксованої плати за ввезення нерозмитненого авто — 5800 грн на рік.
Схожий законопроект підготували у Державній фіскальній службі. Він передбачає розмитнення у розстрочку на 33 роки. У Верховній Раді документи ще не розглядали.
Торік в Україну ввезли понад 15 тис. нерозмитнених машин. Зараз їх понад 23 тис., за даними Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів. Приганяли їх переважно з Литви та Польщі через напівлегальні фірми й підставних іноземців. Інакше машина може перебувати в Україні не більше п’яти днів. Після цього повинна виїхати.
— Держава має дозволити людям купувати автомобілі за доступною ціною. Ці машини не нові, але якісні й безпечні. Від автомобільних аварій Україна щорічно зазнає збитків на 5 мільярдів гривень. Цю цифру можна було б скоротити, узаконивши нерозмитнені іномарки, — каже юрист 56-річний Володимир Караваєв. — Згідно із законопроектом, власники таких авто платитимуть податки, мита, збори, страховку в бюджет України, а не Польщі чи Литви. Зараз усі гроші йдуть за кордон. За виданим номерним знаком правоохоронці зможуть ідентифікувати власника у разі порушення. Нині водія нерозмитненого автомобіля знайти неможливо.
У разі ухвалення законопроекту 15-річні «Опель Астра», «Фольксваґен Гольф» чи «Ауді А4» коштуватимуть в Україні 30–35 тис. грн. Зараз такі автівки продають за 120–140 тис.
— Верховна Рада не хоче приймати цей закон, бо тоді впадуть продажі нових автомобілів. Відповідно, надходження до бюджету суттєво знизяться, — каже директор інформаційно-аналітичної групи «Автоконсалтинг» 39-річний Олег Омельницький. — Збитків зазнають і власники розмитнених іномарок. Шансів продати стару машину за нинішніми цінами не буде. Зараз власник уживаного «Ланоса» мріє збути його за 5 тисяч доларів. Коли легалізують нерозмитнені машини, виручить не більше півтори тисячі. Більше ніхто не дасть. Бо за 2—3 тисячі доларів можна буде пригнати з Польщі «Опеля».
джерело
Blogger Comment
Facebook Comment