ЯК КУПУВАЛИ УКРАЇНЦІВ

Побутує думка, що все у світі продається і має свою ціну. Особисто я не підтримую такого твердження, але, все ж, продається зараз (і не лише зараз) багато чого. Я спробував проаналізувати, чим, коли і як підкуповували українців, їхні голоси на виборах та за що українці були готові “продавати” власні ідеали.

Спочатку українців купували спиртним. Отаман міг стати гетьманом тільки тому, що “поставив” могорич у вигляді великої кількості самогонки козакам. Козаки, які у мирний (коли не йшли у похід) час явно нудьгували, отримували шанс безкоштовно напитись, чим явно трішки додавали фарб у сірість невоєнних буднів. Тут більш-менш зрозуміло. Горілка – продукт не дешевий, а великий натовп, який складався лише з чоловіків, був завжди не проти перехилити кілька чарок. Новий гетьман як людина, як гетьман, його політика, погляди і все тому подібне відходило на задній план. В принципі, і зараз знайшлось би багато людей, які продали б свою галочку в бюлетні за спиртне.


Потім люди здешевіли. Точніше їх переконали, що вони здешевіли. Погодьтесь, гречка і зараз значно дешевша, ніж спирт. Ну і запити пенсіонерів явно інші, ніж були у молодих гарячих козаків. Нам “перекрили повітря” настільки, що людей було реально купити за гречку. Тобто, коли спочатку нам затягнули пояс на 6 дірок, а потім на одну послабили, то люди сказали: “О, який файний кандидат, послабив, буде краще”. А фактично, люди просто обирали найменше зло серед багатьох інших.

А те, що відбувається зараз, важко сприйняти взагалі. Люди почали “купуватись” на популізм. ЗМІ, які в більшості належать олігархам, можуть сміливо доводити, що чорне є білим і навпаки. У красномовних “сюжетах-розслідуваннях” про ту саму людину ми можемо дізнатись кардинально протилежні речі на різних каналах. Таке враження, що чим вище до небес сягає той герой сюжету на одному каналі, тим глибше вростає його коріння на іншому. Лозунги, мітинги, кредо, вигуки, гарні картинки і постановочні фото – ось, на що зараз “ведуться” люди. Мабуть, жіноча частина своїми вухами любить лозунги і промови, а чоловіча очима любить мітинги і гарні картинки, які нам подають.

Слово “дешевизна” ніколи не мало позитивного значення. Спиртним можна напитись сьогодні, завтра буде похмілля. Гречкою можна повечеряти, але зранку все одно захочеться їсти.

Варто думати стратегічно, а галочки в бюлетенях ставити уважно. “Завтра” настане незалежно від того, чи доживемо до нього ми.

Роман Гурський

Джерело
Поділитись в Google Plus