Дешева рибка. Чому власники нерозмитнених автівок купують собі ризик

Автівкою на польських чи інших іноземних номерах нині нікого не здивуєш. Тепер на таких машинах їздять вже й таксисти. Причина зрозуміла – вживане авто з Європи без розмитнення обходиться втричі дешевше. Та чи все так просто і однозначно?



Придбати нову автівку багатьом українцям не по кишені. І люди поспішають скористатися можливістю. Хоча така схема не цілком законна, перспектива й справді спокуслива: придбати за 2 тис доларів нерозмитненого Форда 2002-2003 року чи стареньку «дев’ятку». А оголошення про продаж автівок на іноземних номерах можна легко знайти як в інтернеті – на українських і польських сайтах, так і на вулицях Франківська.


Авто можна обрати з того, що вже пригнали, замовити або ж поїхати особисто. Звично це машини – 10-річні, або й старіші, але в пристойному стані, бо їздять добрими дорогами і заправляють їх добрим пальним.

Пригон коштує 500 доларів. Ще 200-300 – за документи. А решта – залежить від стану машини – від 1000 доларів і вище.

Варіантів, за якими можна буде їздити на іноземній автівці в Україні, є кілька. Найбільш розповсюджений – це коли авто має власника в Європі, а українського «співвласника» вписують у техпаспорт. З такими документами можна їздити один рік.

Або ж автівка зареєстрована на якусь тамтешню фірму, тоді український власник отримує доручення і документи, що він працює на цю фірму. І є закордонні фірми, які мають на своєму рахунку вже по кілька десятків таких автівок.

Та перевірити достовірність документів не вдасться. Адже невідомо, чи існує така фірма насправді, звідки машина і чи ці документи – не «липа». Машину завозять на рік, потім треба виїхати назад, зробити нову страховку, і знову можна заїжджати в Україну.

Прикордонні мешканці обходяться без доручень. Щоб не розмитнювати автівку, вони кожні п’ять днів перетинають кордон через одну й ту ж митницю, або раз у 10 днів, якщо митниці різні.

Згідно з Митним кодексом, усі нерозмитнені авто перебувають під контролем митниці з моменту ввозу на територію України до моменту виїзду. А за законом нерозмитнена автівка може перебувати на території України від 5 до 10 днів. Далі – штраф.


Так за ст. 481 – Перевищення строку тимчасового ввезення або тимчасового вивезення – передбачений штраф від 850 до 17 000 грн, залежно від терміну.

Франківець Віталій Веселий каже, що і він, і всі його знайомі свої автівки розмитнювали. Адже так точно знаєш, за що платиш, і не потрібно оглядатися на ризики.
«Якщо платиш 2000 доларів за машину, то ще можна ризикнути, а якщо хочеш щось краще – тисяч за 8-9, то дешевше розмитнити, – пояснює Віталій. – Дилери, звісно, можуть переконувати, що самі їздять без проблем і нічого. Поки фірма працює і документи в порядку, може, воно й так. Але не виключено, що вони відкриють фірму, пропустять через неї 20 машин, а потім закриють. Тебе зупинять в Україні, перевірять документи, а такої фірми вже нема. І ти вже на цю автівку там страхівку не продовжиш, і тут їздити не зможеш».
Ну і довіри до держави у нього немає. Каже, ніколи не знаєш, який законопроект приймуть у Верховній Раді. А їх на січень 2017 року вже зареєстровано 22 – від категоричної заборони, бо ж це підриває офіційний авторинок та виводить гроші за кордон, до максимально ліберальних.
«Таксистам простіше, – додає Віталій Веселий. – Якщо заганяєш машину на польській реєстрації на рік і катаєш її в службі таксі, то за рік ці гроші відіб’єш. А потім можна її здати на запчастини, ще й вийти в плюс. Та якщо щось станеться – твої проблеми. Наприклад, потрапив у ДТП, а машина застрахована в Польщі, треба їхати туди. Зайва морока».
Можна й потрапити під позапланову перевірку, адже ніколи не знаєш, коли виникнуть підстави перевірити законність перебування на території України авто без реєстрації. Та поліція, митники та податківці поки що співпраці не налагодили

У прес-службі патрульної поліції Івано-Франківська розповідають, що лише за те, що номера – на іноземній реєстрації, машину не зупиняють.
«Поліцейський може зупиняти автомобіль лише з конкретної підстави і пояснити причину зупинки, – говорить речник франківських патрульних Микола Гурак. – На вимогу водій повинен показати свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу, посвідчення водія і страховий поліс. Встановити, коли автомобіль на іноземній реєстрації перет­нув кордон, патрульні не можуть. Якщо документи викликають підозру, то пат­рульні можуть передати дані про авто на митницю. Але змусити водія відвідати митницю – не можуть».
Тож якщо ви готові вкласти гроші у авто на іноземній реєстрації, зважте усі ризики. Не піддавайтеся на першу-ліпшу заманливу пропозицію, проконсультуйтеся з юристом, оберіть оптимальну ціну, яку в разі форс-мажору не так боляче буде втратити.

Поділитись в Google Plus